ШВИДКІ ДІЇ

CELICA

ІСТОРІЯ СПОРТКАРІВ TOYOTA (ЧАСТИНА 3)

Модель Celica, назва якої іспанською мовою означає «небесна», з моменту своєї появи на світ у 1970 році була приречена стати зіркою. Celica, в якій практичний інтер’єр поєднувався зі спортивним і доступним стилем, була покликана забезпечити водіям більше відчуття свободи.


Небесна Celica

Хоча пріоритетом були комфорт і простота керування, Celica була цілком здатна порадувати ентузіастів на віражах. На щастя, її незалежна передня та 4-важільна задня підвіска не розчаровували навіть у найзвивистіших і найкрутіших поворотах.

Четверте покоління Celica зразка 1985 року зазнало значних змін та отримало нову передньоприводну компоновку (на відміну від задньої у попередній версії). Особливої уваги варта випущена у 1986 році модель GT-Four, що отримала постійний повний привід та могутній двигун потужністю 185 к.с. з подвійним розподільним валом з верхнім розташуванням (DOHC), це був найпотужніший у Японії 2-літровий двигун, який чудово підходив для боротьби за перше місце у Чемпіонаті світу з ралі (WRC).

Довго чекати на успіх команді не довелося. У 1990 році Карлос Сайнц (Carlos Sainz) став чемпіоном в особистому заліку (вперше серед японських виробників) та посів друге місце у заліку виробників. У 1992 році на світ з’явилася нова версія під назвою GT-Four RC (Rally Competition), що пройшла омологацію на відповідність стандартам WRC. Ця модель у 1993 і 1994 роках виборола чемпіонські титули в особистому заліку та у заліку виробників під керуванням Юхи Канкунена (Juha Kankkunen) і Дідьє Оріоля (Didier Auriol) відповідно.

Модель сьомого покоління зразка 1999 року, яку б не впізнали свідки появи першої версії, стала останньою інтерпретацією Celica. 35 років, сім різних поколінь, численні перемоги в автоспорті, понад чотири мільйони проданих автомобілів – і ось нарешті останню сторінку історії Celica перегорнуто. На щастя, пам’ять про найяскравіші зірки не згасає протягом усього життя…