ШВИДКІ ДІЇ

SUPRA

ІСТОРІЯ СПОРТКАРІВ TOYOTA (ЧАСТИНА 4)

Латинське слово «Supra», що означає «над чимось» або «нагорі», виявилось напрочуд вдалим псевдонімом для одного з найвідоміших спорткарів Toyota.


Поява Supra

Модель Supra насправді розпочала свій життєвий шлях у 1978 році на домашньому ринку під назвою Celica XX (на інших ринках – Celica Supra). Довший, ширший і потужніший варіант Celica з 6-циліндровим двигуном, що вирізнявся плавністю роботи та розкішними «манерами», ідеально підходив для американського ринку автомобілів класу «Гран-туризмо», що саме переживав бурхливий розквіт.

У 1982 році Supra прийшла в Європу з яскравою новою зовнішністю, в основі якої була платформа Celica третього покоління. Агресивні, опуклі колісні арки та вражаючі підйомні фари у поєднанні з потужним двигуном як обов’язковим атрибутом – усе це дало змогу надзвичайно привабливій моделі Supra ідеально влитися у дизайн та культуру 80-х років.

Довгоочікуване четверте покоління Supra зразка 1993 року з довшим капотом і плавними лініями мало дуже багато спільного зі своїм предком – моделлю 2000GT. Легковагі матеріали (а навіть килимки виготовлялися з порожнистого волокна для зменшення маси) дали змогу інженерам зекономити 100 кг порівняно з моделлю-попередником. Supra, обладнана потужним 3-літровим двигуном з подвійним турбонаддувом, перетворювалася на автомобіль із справжнім вибуховим характером: японський новачок став причиною багатьох безсонних ночей італійських та німецьких виробників суперкарів.

На додачу до успішної історії виступів на автоперегонах у період з 1995 до 2003 років, виступу на культових змаганнях «24 години Ле-Ману», карколомного підйому на скелю Пайкс-Пік (Pikes Peak) та участі у багатьох місцевих і міжнародних чемпіонатах Supra отримала статус легенди серед фанів Toyota, а також автолюбителів і прихильників марки з усього світу. Світові тенденції призвели до припинення виробництва Supra у 2003 році, але багато людей в усьому світі сподіваються, що у недалекому майбутньому модель Supra може «ожити».