2000GT

Історія спорткарів Toyota (частина 2)

Модель Toyota 2000GT, що стала відомою завдяки зйомкам із Шоном Конері у фільмі 1967 року про Джеймса Бонда «Живеш тільки двічі» («You Only Live Twice»), у тому ж році вийшла на світову сцену та одразу продемонструвала, що Toyota серйозно налаштована на конкуренцію з кращими спорткарами Європи.

Перший японський суперкар

Розробка концепт-кара Toyota Gran Turismo розпочалася відразу після гонок Гран-прі Японії 1964 року. Автомобіль створювався спільно з Yamaha Motor Co., а контроль здійснював керівник проекту Соіті Саіто (Shoichi Saito). Його вказівки були максимально простими: «робіть все, що необхідно для того, щоб не просто налагодити випуск 2000GT, а зробити його одним із кращих або навіть найкращим автомобілем у світі». Через рік задум Саіто став реальністю, коли на Токійському автосалоні 1965 року був представлений прототип 280 A1.

Вигини кузова 2000GT, що нагадують пляшку «Кока-Коли», та великі фари, закриті оргсклом Plexiglas ®, забезпечують цій моделі миттєву пізнаваність навіть через півстоліття. Під великим видовженим капотом розмістилися не тільки двигун світового класу, але й висувні фари, що залишаються прихованими у кузові, доки в них немає потреби, це сприяє покращенню аеродинаміки автомобіля.

/
/
 
/
/

Із першого погляду стає помітно, що GT створювався з думкою про водія. Маленький салон ідеальної форми орієнтований у першу чергу на потреби водія, а максимальна висота кузова не перевищує 116 см. Крім цього, салон навмисно зміщений назад, завдяки чому силует автомобіля вирізняється стрімкістю, енергійністю та ідеальністю пропорцій.

Своїми характеристиками автомобіль нічим не поступався моделям світового класу: рядний 6-циліндровий двигун об’ємом 2,0 л розвивав потужність у 150 к. с. і розганяв 2000GT до 220 км/год., залишивши про себе яскраві враження у книгах з історії та на світовій спортивній сцені. На додачу до численних рекордів швидкості, найвагомішими з яких були три світові та 13 міжнародних рекордів, автомобіль досягнув значних успіхів в автогонках у США та Японії. Найбільш видатним досягненням стала перемога у гонках «24 години Фудзі» у 1967 році.

Минуло три короткі роки, і в 1970 році з конвеєра зійшов останній 337-ий екземпляр 2000GT. Свідченням вагомої ролі цієї моделі в історії Toyota її вплив на дизайн пізніших купе, таких як Supra та GT86. Кращого визнання годі й бажати.

Продовжити подорож

CELICA

Історія спорткарів Toyota (частина 3)

Регламент електронного доступу до інформації

На сайті Toyota.ua застосовано технологію HTTP-Cookie, що уможливлює більш якісне подання контенту для відвідувачів. Якщо ви згодні з цим, просто продовжуйте користуватися сайтом, як ви звикли. В іншому випадку дізнайтеся про те, як змінити налаштування файлів cookie.