COROLLA

Історія спорткарів Toyota (частина 5)

На перший погляд, модель Corolla – найвідоміше сімейне авто від Toyota та справжній світовий бестселер – мала б зовсім недоречний вигляд у компанії справжніх спорткарів. Щоправда, за роки свого існування Corolla випустила кілька дуже популярних спортивних моделей Toyota.

Corolla демонструє приховані таланти

Поза будь-яким сумнівом, найбільш культовою слід вважати Corolla (AE86) Levin середини 1980-х років. На знак пошани фани моделі в усьому світі й понині лагідно називають її AE86 або «Хачі-Року» («вісімдесят шість» японською), за кодом шасі, який використовувала Toyota. На момент виходу моделі решта лінійки Corolla, як і більшість пасажирських автомобілів, переходила на передньоприводну конфігурацію, тоді як популярна серед пуристів компоновка з переднім розташуванням двигуна та заднім приводом була зарезервована для спортивних купе на кшталт Levin.

/
/
 
/

Модель AE86 що оснащувалася високообертовим і харизматичним двигуном, об’ємом 1,6 л з двома розподільними валами з верхнім розташуванням (DOHC), що розвивав потужність у 124 «конячки». У поєднанні з динамічним задньоприводним шасі та заниженою посадкою AE86 перетворювалася на справжню мрію водія у її сконцентрованому вираженні. Завдяки цьому автомобіль швидко завоював довіру професійних учасників різноманітних перегонів і ралі, які хотіли отримати грайливу, надійну і швидку задньоприводну модель.

Героєм фольклору модель AE86 стала завдяки ролі першопрохідця у кіно та у сфері дрифту. Обрана легендарним японським гонщиком Кеїті Цутія (Keiichi Tsuchiya) за надзвичайно збалансовану керованість та контроль, AE86 і досі залишається головним героєм дрифт-шоу та змагань. Але, мабуть, найвідомішою з усіх AE86 слід вважати забарвлену у чорний і білий кольори модель, що з’явилася у класичній манзі Initial D: фільм описував історію Такумі Фудзівара (Takumi Fujiwara), який вдень працював водієм служби доставки, а вночі був королем дрифту. Його улюбленим автомобілем був легендарний Corolla AE86 Levin. Та й хіба могли бути інші варіанти?

Епоха GTi

Дещо пізніше у 1980-х роках на сцену виходить інша спортивна модель Corolla, цього разу – Corolla GTi. Протягом цього періоду стандартні сімейні хетчбеки з потужними двигунами, спортивною підвіскою та агресивними комплектами стилізації екстер’єру були надзвичайно популярними, і Corolla GTi з’явилася якраз вчасно.

/
/
 
/
/

Автомобіль отримав тюнингований двигун з робочим об’ємом 1587 «кубиків», що був близьким родичем агрегату, яким оснащувався Corolla AE86 Levin. Маючи подвійний розподільний вал з верхнім розташуванням та одноточковою системою впорскування, цей двигун розвивав потужність у 130 к.с. за стандартом DIN і напрочуд жваво реагував на педаль акселератора. У поєднанні з масою, що становила усього 1075 кг, динаміка цього автомобіля була просто неймовірною для свого часу: розгін від 0 до 100 км/год. тривав менше 9 секунд, а максимальна швидкість наближалась до 200 км/год.

Через збільшену потужність та задля забезпечення активнішої участі водія у керуванні автомобіль отримав удосконалену підвіску, а вентильовані гальма на всіх колесах забезпечують належний рівень безпеки. Спортивний передній бампер і задній спойлер, ефектні бокові обвіси та стильна емблема GTi на задній частині кузова, а також спортивні сидіння з розвиненою боковою підтримкою і триспицеве кермо недвозначно вказували, що цей автомобіль – не просто звичайна Corolla.

Продовжити подорож

MR2

Історія спорткарів Toyota (частина 6)

Регламент електронного доступу до інформації

На сайті Toyota.ua застосовано технологію HTTP-Cookie, що уможливлює більш якісне подання контенту для відвідувачів. Якщо ви згодні з цим, просто продовжуйте користуватися сайтом, як ви звикли. В іншому випадку дізнайтеся про те, як змінити налаштування файлів cookie.